![]() |
+420 739 526 836 | ![]() |
kariera@climax.cz |
Jak ses dostal k firmě, která vyrábí stínicí techniku?
Neřešil jsem ani tak stínicí techniku, jako spíš CLIMAX jako firmu v celém konceptu. To znamená jednak produkt, který jsem znal už dříve, než jsem věděl, že se stínicí technika vyrábí ve Vsetíně. To je jedna věc. Druhá věc byla filozofie a hodnoty, protože i přesto, že se trh nějak vyvíjí a konkurenční boj se přiostřuje, firma si stále drží své hodnoty – jednáme slušně s lidmi, řešíme problémy otevřeně, říkáme si věci na rovinu slušnou formou, a to je důležité.
Takže je pro tebe důležitější firma jako organický celek než produkt, který vyrábí? Vnímáš to tak, že je to pro tebe spíš manažerská výzva než snaha měnit svět stínicí techniky?
Není to o tom, že bych potřeboval měnit stínicí techniku. Jsem vystudovaný ekonom v oboru finance, takže původně jsem měl být bankéř – investiční poradce. Ale vždy mě lákal fyzický produkt. Nechtěl jsem nikdy prodávat nic imaginárního. Mám rád, když někde skutečně vidíš produkt, který jsi vyrobil. Samozřejmě „vyrobil“ v uvozovkách, ale pracuješ pro firmu, která společnosti dává něco hmatatelného. Ať už to bylo na začátku mé kariéry, kdy jsme vyráběli instantní polévky v potravinářském průmyslu, nebo později, když jsem přešel do automobilového průmyslu a pracoval ve firmách vyrábějících světla či sedačky pro auta.
Lidi se můžeš zeptat, co si o produktu myslí, jak jsou s ním spokojení, a pokud nejsou, tak proč. Díky téhle zkušenosti můžeš porovnávat a zlepšovat svůj vlastní produkt a služby.
Jak je to pak se vztahem ke konkurenci?
Vždycky jsem říkal, že konkurenci si vytváří každý sám. Pokud budeme mít dobrý produkt a kvalitní službu a budeme je umět nabídnout trhu, nemusíme se konkurence bát. Vždycky bude někdo, kdo přijde s podobným nebo možná i lepším produktem. Ale pokud budeme neustále přemýšlet nad tím, jak se zlepšovat, a dokážeme se někdy i od konkurence něco přiučit, nakonec se bude muset konkurence bát nás.
Hodně se mluví o tom, že se nám sice daří, ale vytváříme jen minimální zisk. Budeme muset změnit vztah ke konkurenci?
Vztah ne. Zákazníci nás budou vždy porovnávat s konkurencí, ať už z hlediska ceny, nebo technických parametrů. My se musíme především podívat sami na sebe a říct si, co uděláme pro to, aby byl CLIMAX ziskový. Vše začíná a končí u nás. Všichni známe firmu Nokia – nemuseli se bát Applu v jeho začátcích, ale rozhodli se, že se nemusejí zlepšovat. Když si to uvědomili, bylo pozdě a firma i její produkt zanikly.
Co nás v CLIMAXu s tebou čeká?
Nebudu měnit filozofii firmy jako takové. Důvodem, proč jsem přišel do CLIMAXu, je produkt, který považuji za velmi dobrý, a také kvalitní vztah k zákazníkům. Ten máme nastavený tak, že jsme schopni pro zákazníka udělat o trochu víc než někdo jiný.
Budu se primárně zaměřovat na to, jak se můžeme jako tým posunout kupředu. Budu pokračovat ve stavění na hodnotách.
Stavím hodně na transparentnosti – to znamená si interně posoudit: V čem jsme dobří? Jak to ještě zdokonalit? A v čem jsme špatní? To potřebujeme zlepšit. A pokud uděláme chybu v rámci snahy, je to v pořádku – pojďme se z ní poučit, abychom ji příště neopakovali.
Co zatím hodnotíš na CLIMAXu pozitivně?
Z pohledu nováčka, který nastoupil v lednu, se mi líbí proces zapracování nových zaměstnanců. A to nejen tím, že je dobře sepsaný, ale také tím, že je dobře naplánovaný. Všichni školitelé, se kterými jsem se setkal, byli otevření a nikdy jsem necítil postoj: „Ach jo, zase další nový zaměstnanec, kterého musím školit.“ To ukazuje, že CLIMAX tvoří lidé.
Jaká je podle tebe role vedoucího?
Vést lidi k tomu, aby se rozvíjeli. To může znít jako klišé, ale pro mě to tak není. Z pozice vedoucího pro mě bylo vždycky největší odměnou, když lidé viděli v práci smysl. Protože chceš jít na konci dne domů s tím, že jsi udělal něco, co má smysl, a ne s pocitem: „Co jsem dnes vlastně udělal?“
Druhou věcí je rozvoj lidí. A tím nemyslím jen kariérní postup, ale i nalezení pozice, ve které se člověk cítí dobře a může se v ní zlepšovat. To je podle mě největší úkol vedoucího – najít v lidech jejich silné stránky, zaměřit se na ně a rozvíjet je.
Jaký typ vedoucího chceš být?
Budu otevřený ke všem a chci, aby byli všichni otevření ke mně – abychom si věci říkali na rovinu. Jdu přes lidi k číslům, ne přes čísla k lidem. Pro mě vždycky stojí na prvním místě člověk.
Jaká je tvá vize ideální firmy?
Podle mě stojí na třech pilířích:
Jaké jsou tvé nejvyšší hodnoty v osobním životě?
Rodina. Moje děti, moje žena, moji blízcí. To je základ.
Jako první se s Vámi setkáme my:
Veronika VaňkováSpecialistka náboru - THP |
|
![]() |
+420 731 680 532 |
![]() |
kariera@climax.cz |
Volné kancelářské pozice |
Barbora JanušováSpecialistka náboru - DĚLNÍCI |
|
![]() |
+420 739 526 836 |
![]() |
b.janusova@climax.cz |
Volné pozice ve výrobě |
SERVIS CLIMAX a.s.Jasenice 1253, 755 01 Vsetín
|